måndag 27 juli 2009

hänga ut sig och integritet

På dn.se kan jag läsa en artikel som väcker min nyfikenhet om "FRA" och den övervakningssamhälle som byggs ut i större utsträckning som får mycket kritik. Samtidigt som vi hänger ut oss på Internet.

Jag, med tre bloggar (Sökmotormarknadsföring, Generation Y och Politik blogg) samt Facebook, medverkat i TV, samt publicerad i dagstidning och kvällspress. Hänger ut mitt liv med råge samtidigt som jag har skrivit stort antal artiklar om just övervaknings samhälle.

Vart FRA och hänga ut sig möts samman med avgrundsdjup stor skillnad är att jag har gjort ett aktivt val att sätta mig i spånarhörnan och funderat över vad jag tycker idag om ett särskilt ämne.

Övervakning som spårar vad jag har för medievanor, hur ofta jag åker buss eller vilket taxibolag jag åkte med när jag landar i London och villket hotell jag bor på är en sorts övervanings om inte alla tycker lika mycket om.

, , , , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Minima 4 coloum Blogger Template by Beloon-Online.
Simplicity Edited by Ipiet's Template