måndag 9 februari 2009

A-kassa Politik, vs. Jobb politik

Är det inte så att Alliansen driver jobb politik istället för A-kassa politik. Jag gör så, blir jag arbetslös går jag direkt till en helt annan bransch (om det behövs). Min ordningsvakts licens är den bästa A-kassan som finns, så mitt råd till många är att skaffa sig flera yrkes-roller. Att stå på flera ben är bara lönsamt i min mening. Det var förr man kunde vara elektriker i 50 år, lärd av sin far som var lärd av sin far. Nu är det nya tider/en annan verklighet.

Vi ska jobba för att få de vägar, skolor, sjukvård och allt annat vi kräver mer av från staten. De kan vi bara finansiera med skattemedel. Jag tycker dock det är mycket ledsamt att Fredrik har fått gå från jobbet i anslutning till att föräldraledigheten är slut. Men hoppas det bästa och att Fredrik och har möjlighet och har det lätt för sig att ämna sig till nytt arbete, helt ny yrkesroll om så behövs.


Taggar:, , , , ,

1 kommentarer:

Khairul Anwar sa...

Hello friends visit your nice blog
regards

GONDES

Ngobrol Seputar Bisnis Online

Skicka en kommentar

 
Minima 4 coloum Blogger Template by Beloon-Online.
Simplicity Edited by Ipiet's Template