måndag 2 februari 2009

Rapport fick IG och Islamofobi

Kritik från Lundaforskarna får svar:[länk]

Det hela börjar med en rapport som sägs inte ens vara en godkänd 5 p B-uppsats. Jag måste poängtera att jag har inte läst rapporten. Men har dock svårt att förstå hur/varför den har betyget "IG".

Lundaforskarna får sedermera svar (se länk ovan) att de är politisk åsikt och inte en objektiv syn på rapporten. Islamofobi uppdagas som möjligtvis kan vara en tolkning från deras sida. Frågan är vad som står exakt i rapporten. Inte vad man tycker sig läsa. Det som måste skiljas på är sakfrågan då islamofobi är en annan fråga. Jag förutsätter dock att en rapport från en så pass stor organisation skall hålla måttet. Men det kanske inte finns tydliga ramar här heller.


Återkommer när jag har tagit del av rapporten om jag kan hitta den.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Minima 4 coloum Blogger Template by Beloon-Online.
Simplicity Edited by Ipiet's Template